Generelt

Salgsbetingelsene gjelder for salg, varer og tjenester på dinsikkerhetsbutikk.no og porttelefonsystemer.com og via våre forhandlere eller partnere.

Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.dinsikkerhetsbutikk.no eller porttelefonsystemer.com er bare tilgjengelig på norsk. Vi leverer bare til personer over 18.

Definisjon av parter

Selger er: Forhandler, adresse, postnummer og blir i det følgende benevnt vi eller oss.

Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt du, deg, din eller ditt.

Personopplysninger / Personvernpolicy.

Våre kunder er opptatt av at vi håndterer personopplysninger på en betryggende måte. Når du handler hos oss, oppbevarer vi blant annet navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Dette er informasjon vi trenger for å levere varene til deg via transportøren du velger, samt kontakte deg om forhold i forbindelse med bestillingen. Vi er dessuten pålagt å oppbevare denne informasjonen i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell garanti-/returhåndtering, slik at denne historikken ikke kan slettes. Holars AS etterstreber å følge norsk lov og EUs personvernforordning (GDPR).

Her kan du leser mer om vår personvernpolicy.

Bestilling

Din bestilling er bindende når bestillingen er registrert på dinsikkerhetsbtutikk.no. Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til den registrerte e-postadressen. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.

Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Du har likevel rett til å gjøre gjeldende din opprinnelige bestilling såfremt denne er i samsvar med det vi har tilbudt. Unntak kan forekomme.

Opplysninger gitt i nettbutikken

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Priser

- Alle priser er oppgitt inkl. mva. og eks. frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt.

- Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.

- Vi forbeholder oss rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i prissvingninger og lagersituasjon. Vi forbeholder oss også rett til leveringsnekt på samtlige varer med bakgrunn i konkurranseforhold og alle andre årsaker.

- Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel.

- Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.

Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom betaling via Klarna faktura, Klarna konto eller DIBS kortbetaling. Uavhentede og ikke-betalte pakker vil bli belastet et gebyr på kr 150 + frakt tur / retur av gjeldene ordre, for å dekke våre utlegg.

- Klarna faktura.

Kjøp nå - betal etter levering. Når du velger Klarna faktura handler du trygt og enkelt. Du trenger aldri å oppgi kortinformasjon, og du betaler alltid etter at du har mottatt varene dine.

- Få varen hjem før du betaler
- Betalingstid - alltid minst 14 dager
- Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon
- 14 dagers angrerett i henhold til angrerettloven*
- Du kan laste ned dine fakturaer på klarna.no
- Mulighet for delbetaling **

Betalingsvilkår

Kredittid er minst 14 dager fra fakturadato. Næringsdrivende kan, når det indikeres i kassen, tilbys en kredittid på 30 dager fra fakturadato. Faktura sendes sammen med leveransen. I henhold til avtalen med nettbutikken kan fakturaavgift tilkomme.

Hvis betaling unnlates tilkommer et purregebyr på 70,00 kr, samt en forsinkelsesrente på 8,50%. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

Kredittsjekk

Når du velger Klarna som betalingsløsning kan det bli gjort en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk blir foretatt, vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post. Les mer her.

- Klarna Konto /Delbetaling.

Du kan velge å delbetale i ditt eget tempo eller å betale et fast beløp i måneden. Når du delbetaler med Klarna får du alltid:

- varene hjem før du betaler.
- alle dine kjøp samlet i èn månedsfaktura
- betale etter eget ønske.

Fast delbetaling

Med fast delbetaling fra Klarna betyr det at du kan dele opp beløpet på 6, 12 eller 24 måneder. Enkelte butikker kan tilby opp til 36 måneder nedbetalingstid. Du vet til enhver tid hva dine månedsbeløp er, og du vet når du har betalt inn totalbeløpet i sin helhet.  

For fast delbetaling beregnes rentekostnaden av det totale utestående beløpet. Dette betyr at månedskostnadene er høyest den ved første innbetaling, og lavest ved siste innbetaling. Les mer her.

- Kortbetaling - VISA/MASTERCARD (DIBS)

Din kortbetaling er sikret gjennom at Holars AS bruker DIBS (www.dibs.no) som betalingstjeneste. DIBS-systemer er godkjent av Norske banker og sertifisert etter PCI DSS av VISA og MasterCard for å overføre betalingstransaksjoner i høyeste sikkerhetsklasse. All kommunikasjon mellom butikken og banken din styres av DIBS og krypteres via Secure Sockets Layer (SSL). For å se at betalingen skjer på en sikker side, kan du se at adressen på betalingssiden starter med https: //, samt at en hengelås vises i nettleseren din. Holars AS har dermed aldri tilgang til kortinformasjonen, og kan derfor ikke registrere eller lagre kortinformasjonen din. Når en bestilling gjøres med DIBS, legges det til 120 kr i fraktgebyr på ordren.

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Undersøkelse av produktene

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.

Reklamasjon

Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi oss melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. Hvis forbrukeren ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. En mangel som viser seg innen seks måneder etter at forbrukeren overtok tingen (normalt leveringstidspunktet) skal formodes å ha eksistert ved risikoens overgang.

Melding om feil og mangler ved produktene må overbringes oss skriftlig.

Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist).

Alle produkter skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg.

Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde hos oss, er ansvarlig for betaling av de ytelser vi eller våre samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra vår side.

Nyhetsbrev.

Da du registrerer deg som kunde, får du valget om du ønsker å motta nyhetsbrev. Du kan også registrere deg til nyhetsbrevet, selv om du ikke registrerer deg som kunde. Når du registrerer deg til nyhetsbrevet, godkjenner du att vi får sende epost med nyhetsbrev, reklame, produktnyheter, pristilbud og lignende. Vi sender ut nyhetsbrev 1-2 ganger i uken. For å avregistrere seg klikker du lengst nede i mailen på avregistreringsknappen eller sender en mail til info@holars.no.

Endring i vilkårene

Vi forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Komplett fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Forbehold

- Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer
- Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende